Introductie

15 augustus 2017 - Nederland, Nederland

Hallo allemaal

Zoals de meesten van jullie wel weten wil ik een reis om de wereld maken. Opzoek naar de zon en vrijheid, nieuwe culturen leren kennen en vooral zoveel mogelijk mensen ontmoeten van over de hele wereld. Omdat ik geen miljonair ben en graag zolang mogelijk wil reizen en veel landen wil bezoeken, heb ik besloten om bijna tot geen uitgaven te doen aan transport van A naar B. Dit komt erop neer dat ik ga liften, lopen, fietsen en alles wat mij maar kan vervoeren van de ene plek naar de andere plek. Ik bespaar tevens niet alleen op vervoer maar ook op onder komen. Ik heb een tent(je), slaapzak(je) en mat(je) mee om sommige nachten door te komen. Ik hoop deze spullen zo weinig mogelijk nodig te hebben. Ik ga gebruik maken van Couchsurfing, dit is een site waarbij mensen aangeven graag reizigers te voorzien van een slaapplek. Naast het feit dat deze manier van slapen mij veel geld gaat besparen, leer ik vooral de lokale bevolking kennen op de plekken waar ik kom.

Planning van mijn reis:

De planning is geen planning. Ik kan binnen drie weken, drie maanden of drie jaar klaar zijn met het reizen, of ik ontmoet de vrouw van mijn leven op een eiland omringt door palmbomen en witte stranden (laten we het hopen).

Datum van vertrek:

Op 26 augustus is mijn laatste werkdag. Ik ben van plan om in de week van 28 augustus te vertrekken. Twee of drie vrienden van mij zullen mij ergens in Duitsland afzetten met de auto, vanaf daar begint mijn avontuur. (manmanman waar begin ik eigenlijk aan)

Bloggen en vloggen:

Tijdens mijn reis ben ik in het bezit van een laptop. Hier zal ik mijn avontuur op bijhouden en zal ik jullie lezers op de hoogte houden van mijn avonturen via deze site.

Zo dit was het eerst wel. Jullie horen van mij.

Van reisblog naar fotoboek

26 augustus 2017
    Vet! Geniet ervan
  3. Sonja:
    27 augustus 2017
    Heel veel plezier en succes!
  4. Auke Burgsma:
    29 augustus 2017
    Heel veel plezier toegewenst Niels.
  5. Mike:
    30 augustus 2017
    Succes broerhoop dat je de eerste nacht hebt overleefd ;)
  6. Annette van bergen:
    1 september 2017
    Heel veel plezier en geniet van de mooie dingen die je gaat zien onderweg!
  7. Daphne:
    4 september 2017
    Zo spannend maar wel te gek. Ik hoop op vele mooie verhalen van je!
  8. Attie:
    6 september 2017
    Hoi Niels,
    Geweldig zoals je het allemaal beschrijft!
    Ik hoop dat je veel goeds tegenkomt en ik ben erg benieuwd naar je verhalen!
    Leuk je nog even gezien te hebben.
    Groetjes Attie.
  9. Thea:
    7 september 2017
    Wat super om zo mee te genieten van al jou ervaringen op je wereldreis.
    Wens jou heel veel plezier en hoop dat je heel veel leuke mensen ontmoet onderweg en op veel leuke plekjes terecht komt, maar dat is jou wel toevertrouwd
    Succes xxx